Riaditeľ /ka sekcie tvorby mestských priestorov

Kariéra
9. októbra 2025

Bratislava sa mení – a my hľadáme človeka, ktorý chce byť pri tom!

Obsadzujeme pozíciu riaditeľa alebo riaditeľky sekcie tvorby verejných priestorov, ktorá povedie odborný tím architektov, urbanistov a krajinárov v tvorbe vízií a koncepcií pre mestské ulice, námestia a parky.

Miesto práce
Ventúrska, Bratislava

Druh pracovného pomeru
plný úväzok

Termín nástupu
dohodou

Mzdové podmienky (brutto)
2 800 EUR/mesiac

Uvedený ponúkaný plat je funkčný plat podľa zákona č. 553/2003 Z.z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme, ktorý zohľadňuje priznanie príplatkov k tarifnému platu, najmä podľa schopností, výsledkov, rozsahu a kvality plnenia pracovných úloh úspešného uchádzača.

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti

Hľadáme kombináciu odborného nadhľadu, organizačného talentu a schopnosti viesť ľudí. Hľadáme osobnosť, ktorá dokáže prepájať rôzne odborné perspektívy, viesť strategické diskusie aj každodenný tímový proces, nastavovať ciele a motivovať svojich kolegov.

Potrebujeme lídra, ktorý rozumie mestu, vie počúvať aj inšpirovať, a ktorý dokáže premeniť víziu na reálne kroky.

Náplň práce:

  • Formovanie a plnenie vízie Sekcie tvorby mestských priestorov v súlade s víziou a stratégiou MIB
  • Identifikovanie, výber a plánovanie projektových cieľov v súlade s víziou a stratégiou MIB
  • Vedenie koncepčných návrhov verejných priestorov, krajinnej tvorby a objektov: Pravidelný review projektov a ich usmernenie
  • Sledovanie aktuálnych trendov a posúvanie zručností a vedomostí tímu v procesoch navrhovania verejných priestorov
  • Sledovanie projektov z hľadiska environmentálneho dopadu: fókus na klimatickú adaptáciu, udržateľnú dopravu
  • Zavádzanie projektového manažmentu a prístupov k tvorbe verejných priestorov
  • Riadenie a kontrola činností v oblasti personálnej agendy, finančného manažmentu, procesu verejných obstarávaní, úloh plynúcich z Hlavného mesta SR Bratislavy
  • Zabezpečenie plynulého fungovania prevádzkových a organizačných činností sekcie
  • Spolupráca a komunikácia s ostatnými sekciami MIB, partnerskými organizáciami MIBu, magistrátom HM BA a ostatných organizácií mesta ohľadom plnenia projektových činností
  • Zodpovednosť za efektívnu spoluprácu s vedeniami mestských častí HM BA
  • Manažovanie projektov vo verejnom priestore:
  • Návrh projektov a ich odôvodnenie, príprava zoznamu, komunikácia s mestskými organizáciami a mestskými časťami
  • Spracovanie overovacích štúdií – preverenie realizovateľnosti požadovaného lokalitného programu, výšky investície, predpokladanej hodnoty zákazky na projekčné práce
  • Spracovanie zadaní (definovanie lokalitného programu, definovanie urbanistických, architektonických, krajinárskych a interiérových požiadaviek, definovanie stavebných štandardov, definovanie rozsahu a podrobnosti projektovej dokumentácie, stanovenie termínov na spracovanie)
  • Preberanie a kontrola hotovej projektovej dokumentácie, spracovanie žiadostí o opravu
  • Zadávanie úloh, kontrola a poskytovanie usmernení za MIB vo vzťahu k externým dodávateľom
  • Koordinácia s ostatnými sekciami MIB a ďalšími organizáciami v rámci súvisiacej agendy
  • Plnenie ostatných úloh podľa pokynov zamestnávateľa
  • Iné úlohy najmä súvisiace s prevádzkou a organizáciou MIBu.

Zamestnanecké výhody, benefity

  • Pružný pracovný čas
  • Sociálna politika – príspevok na stravu, príspevok do DDS
  • Multisport karta
  • Príspevok na dopravu
  • 2 dni v kalendárnom roku na regeneráciu pracovnej sily
  • Zvýšený výmer dovolenky o 1 týždeň nad rámec zákona
  • Možnosť profesijného a odborného rastu (domáce a zahraničné konferencie a prednášky)
  • Školenia
  • Práca pre mesto  

Informácie o výberovom konaní

Zoznam požadovaných dokladov a materiálov:
1. žiadosť o zaradenie do výberového konania /motivačný list/
2. životopis /max.4 normostrany /

Na osobné stretnutie si vyhradzujeme právo pozvať len vybraných kandidátov.

Požiadavky na zamestnanca

Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním

vysokoškolské II. stupňa

Počet rokov praxe

5

Osobnostné predpoklady a zručnosti

Požiadavky na vzdelanie, schopnosti a odborné znalosti:

  • Ukončené vysokoškolské vzdelanie II. Stupňa
  • Vzdelanie technického zamerania, prípadne architektúry je výhodou
  • Minimálne 5 rokov odbornej praxe 
  • Riadiaca prax min. 2 roky
  • Skúsenosť s procesmi a výkonom činností samosprávy výhodou 
  • Systémový prehľad v oblasti zapájania verejnosti do rozhodovania 
  • Skúsenosť s prácou s ľuďmi z rôznych sektorov 
  • Základné facilitačné zručnosti
  • Riadenie a kontrola činností v oblasti personálnej agendy, finančného manažmentu, procesu verejných obstarávaní, úloh plynúcich z Hlavného mesta SR Bratislavy
  • Zabezpečenie plynulého fungovanie prevádzkových a organizačných činností sekcie Metropolitného inštitútu Bratislavy
  • Spolupráca a komunikácia s partnerskými organizáciami MIBu, magistrátom HM BA a ostatných organizácií mesta ohľadom plnenia projektových činností
  • Iné úlohy najmä súvisiace s prevádzkou a organizáciou MIBu
  • Strategické myslenie, projektové myslenie, organizačné a riadiace schopnosti
  • Schopnosť komunikovať s rôznymi cieľovými skupinami s empatiou a porozumením
  • Schopnosť nastaviť a rozvíjať dôveru medzi rôznymi skupinami a sektormi
  • Ovládanie práce s PC na štandardnej užívateľskej úrovni (Word, Excel, Internet)
  • Bezúhonnosť, schopnosť pracovať samostatne aj tímovo, precíznosť, zanietenosť, flexibilita.

Životopis zasielať na:  https://www.profesia.sk/praca/metropolitny-institut-bratislavy/O5172907?search_id=58d9075b-eac0-4954-8b7f-96489dc261b5

Pridajte sa k nám – premeňte s nami víziu na reálne kroky pre lepšie mesto.