Sekcia mestských štúdií a participácie

Aktívne zapája obyvateľov a relevantných aktérov cez participatívne procesy do zámerov a projektov mesta, či už ide o úpravu verejného priestoru, investičné projekty mesta alebo tvorbu stratégií, koncepcií a politík. 

Hlavným princípom fungovania participatívneho procesu je otvorenosť a pozitívny prístup k zapájaniu ľudí a organizácií do tvorby mesta. Kancelária pracuje interdisciplinárne, teda so zapojením čo najrôznejšieho a užitočného množstva vedomostí a pohľadov do riešenia komplexných otázok mesta.  

Cieľom participatívneho procesu je zisťovanie potrieb, zvýšenie kvality prijímaných zámerov, ale tiež posilnenie vzťahu verejnosti k mestu a konkrétnym priestorom. Kancelária participatívneho plánovania sa usiluje o zapojenie širokého spektra ľudí, aj skupín, ktoré nepočuť pri bežnom plánovaní, hlavne ženy, deti, starších ľudí, ľudí so špecifickými potrebami, cudzincov a ďalších. Participatívne plánovanie je prierezová disciplína, v ktorej silne rezonujú súčasné megatrendy, ako sú napríklad klimatická zmena a sociálne nerovnosti.  

Kancelária tiež systematizuje vedomosti o participatívnom plánovaní a ich zavádzaní do plánovacej praxe.  

Projekty sekcie

Projekty

Kazanská ulica

Revitalizácia
Verejný priestor
Zeleň

Cieľom je zjednotiť pevné a zelené plochy, ktoré sú v zanedbanom stave s porušenými povrchmi a vyšľapanými neupravenými chodníkmi.

Vrančovičova ulica

Revitalizácia
Zeleň

Predmetom riešenia je Vrančovičova ulica v celej dĺžke a v celom svojom profile - od fasády k fasáde. Riešenie bude prihliadať aj na kontext širších vzťahov a napojenia na ďalšie dôležité verejné priestory ako je napríklad Malokarpatské námestie, napojenie na križovatku so Studenohorskou ulicou, pokračovanie na Borinskú ulicu.

Trhovisko Miletičova

Revitalizácia
Starostlivé mesto
Verejný priestor

Trhovisko Miletičova je jedným z najznámejších trhovísk v Bratislave. V spolupráci s hlavným mestom a mestskou časťou Ružinov vyhlásime architektonickú súťaž, ktorá pomôže trhovisku zlepšiť svoju situáciu a zvýšiť atraktivitu nielen pre návštevníkov, ale aj pre súčasných a budúcich predajcov.