Ako porozumieť mestu a jeho ľuďom? Pripravujeme manuál, ako robiť participáciu

22. júna 2021

Participatívny proces môže pri nesprávnom nasmerovaní na cieľovú skupinu prehĺbiť vylúčenie a sploštenie demokratického postupu.

  • Kto presne sú cieľové skupiny projektu?
  • Koho projekt ovplyvňuje?
  • Do akej miery sa môžu oslovení vyjadriť a ovplyvniť tak projekt?

Nazeranie cez väčšie socio-ekonomické charakteristiky verejnosti nám pomôže v ďalších krokoch definovať reprezentatívne cieľové skupiny a zhrnúť ich priestorové potreby, čo sú oblasti, s ktorými v participantových procesoch pracujeme.

V spolupráci s Oddelením dátovej politiky a analýz sme preto vytvorili dátovú kapitolu Ľudia Bratislavy vytvorenú v interdisciplinárnej spolupráci. V tejto kapitole predstavuje dáta, ktorými vníma verejnosť cez optiku demografie, ekonomického príjmu, štátnej príslušnosti či podmienok prostredia, ktoré najviac definujú rozdielne potreby rozličných skupín v meste. Tieto dáta môžu byť následne využité ako podklad pri tvorbe politík, strategických dokumentov, participatívnych procesov či pre ďalší výskum.

Viac si môžete pozrieť na bratislavskom dataportáli https://opendata.bratislava.sk/page/people

Manuál „Ako porozumieť mestu a jeho ľuďom“ plánujeme zverejniť počas leta.

Ďalšie aktuality

Zobraziť viac aktualít

MIB Talk: Budovanie bezpečného mesta otvára cestu pre slobodný pohyb všetkých ľudí 

9. 9. 2024

Trasa na Vajanského nábreží je kúsok Holandska na Slovensku, aj to zaznelo v diskusii Metropolitného inštitútu Bratislavy na nádvorí Slovenskej národn...

Vazovova, Mudroňova – bezpečnejšie ulice (nielen) pre deti 

9. 9. 2024

Každý rodič veľmi dobre pozná „školský armagedon“ – ranný zhon, stres a manévre v malom priestore pred školou, kde sa pohybuje veľa detí, rodičov aj á...

Metropolitný inštitút Bratislavy vo svojej štúdii ukazuje, ako sa aj v Bratislave mení klíma

14. 8. 2024

Ďalší letný deň v Bratislave. Predpoveď počasia už tradične hlási viac ako 30 stupňov Celzia. Teplotu však na území mesta pocítia ľudia rozdielne. O 1...